Pierwszy lot tego samolotu odbył się 10 lutego 1968 roku w wersji 737-100. Pierwsza linia która otrzymała ten samolot to Lufthansa. W tej wersji wyprodukowano tylko 30 samolotów. Następcą był 737-200 w którym zostało wprowadzone kilka poprawek i ulepszeń. W 1970 roku z powodu problemow finansowych Boeing planował zakończyć projekt ale udało się go utrzymać wprowadzając cięcia finansowe w innych projektach. W 1971 roku aby zwiększyć sprzedaż boeing wprowadził modyfikacje do modelu 737-200 tworząc nowe warianty 737-200advaned oraz 737-200c będące kolejno ulepszona wersja pasażerską z większą możliwością załadunku oraz wersja cargo. Następnym samolotem z serii był 737-300 który był trochę dłuższy od poprzednika. Prace nad nim rozpoczęły się w 1979 roku. Użyto w nim również nowych silników z małym prześwitem od ziemi. Dzięki nowym silnikom i przeprojektowanym skrzydłom ekonomia użytkowania była poprawiona o 25% względem poprzednika. Po nim powstały modele -400 oraz -500 który był kolejno większy oraz mniejszy od -300. Była to droga rozwoju mająca na celu zwiększenia sprzedaży zapewniając samoloty na mniej użytkowane trasy oraz bardziej zapełnione trasy. W 1996 roku zostały rozpoczęte prace nad 737-700 był on pierwszym samolotem z rodziny 737 z szklanym kokpitem i wieloma ulepszeniami. Po -700 powstał również -600, -800 oraz -900 każdy z wariantów o rożnej wielkości, ilości miejsc. Wariant -600 jest najmniejszym z tej rodziny samolotów nowej generacji i sprzedano tylko 69 samolotów w tym wariancie. Od 2011 roku został zapowiedziany model 737 Max który ma być jeszcze bardziej ekonomiczny i nowoczesny. Do tej pory na ten model zebrano już 1235 zamówień. Do tej pory zostało wyprodukowane 7604 samolotów z rodziny 737 a oczekujących zamówień jest 3267.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar